" پرسش و پاسخ های متداول در خصوص سامانه جامع روابط کار"

 

*1-من چگونه می توانم از خدمات سامانه جامع روابط کار استفاده کنم ؟

گام اول: مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت واحراز هویت.

گام دوم: دریافت پیامک مشتمل بر نام کاربری ورمز عبور.

گام سوم : ورود به صفحه سامانه جامع روابط کار به نشانی http://prkar.mcls.gov.irوورود نام کاربری ورمز عبور وکد امنیتی در صفحه اصلی سامانه جامع روابط کار.

گام چهارم : ورود به کارپوشه شخصی و استفاده از خدمات سامانه جامع روابط کار.

*2-آیا رمز عبور برای من پیامک می شود ؟

بله پس از احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت نام کاربری که کدملی شماست و رمز عبور و نشانی سامانه برای شما پیامک می شود.

* 3- چنانچه نام کاربری و رمز عبور خود را گم یا فراموش کنم چه کاری باید انجام بدهم؟

باید مجددا به دفتر پیشخوان دولت مراجعه و مجددا ثبت نام کنید تا رمز عبور برای شما پیامک شود.

*4-برای احراز هویت چه اقداماتی را باید انجام دهم؟

برای آگاهی از مراحل احراز هویت و مدارک مورد نیاز برای احراز هویت به صفحه �راهنمای ورود به سامانه جامع روابط کار� در صفحه اصلی سامانه مراجعه نمایید.

*4-عمده ترین خدماتی که در این سامانه ارائه می شود کدام است؟

برای آگاهی از خدماتی که در سامانه جامع روابط کار ارائه می شود به قسمت �معرفی سامانه جامع روابط کار� در صفحه اصلی سامانه مراجعه نمایید.

*5- پس از احراز هویت و عضویت در سامانه جامع روابط کار، شماره تلفن همراه من تغییر کرده است، چگونه می توانم شماره جدید خود را اعلام کنم؟

در صورت بروز هر گونه تغییری در مشخصاتی نظیر �تحصیلات، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان، تغییرات نشانی محل سکونت یا شماره تلفن همراه�، به پروفایل (حساب کاربری) خود در کارپوشه شخصی خود مراجعه و مشخصات جدید خود را وارد نمایید. ضمنا برای استفاده از هر یک از خدمات سامانه ابتدا صفحه بروزرسانی حساب کاربری برای شما باز می شود که می توانید آخرین تغییرات به عمل آمده را در آن اعمال نمایید.

*6-پس از احراز هویت و عضویت در سامانه جامع روابط کار، پسوند نام خانوادگی خود را حذف کرده ام،چگونه می توانم این تغییر را سامانه جامع روابط کاراعمال نمایم؟

اعمال تغییرات در مشخصات هویتی نظیر نام و نام خانوادگی نیازمند مراجعه به دفتر پیشخوان دولت و ارائه مدارک مربوطه است.

 

*6-پس از احراز هویت و عضویت در سامانه جامع روابط کار، مدیر عامل شرکت تغییر کرده است، چگونه می توان این تغییر را سامانه جامع روابط کار اعمال نمود؟

مدیر عامل جدید شرکت باید با در دست داشتن کارت ملی و آگهی آخرین تغییرات شرکت که نام مدیرعامل جدید در آن درج شده است به یکی از دفتر پیشخوان دولت مراجعه نماید.

*7-پس از احراز هویت و عضویت در سامانه جامع روابط کار، نشانی دفتر مرکزی شرکت تغییر کرده است، چگونه می توان این تغییر را سامانه جامع روابط کار اعمال نمود؟

وارد صفحه حساب کاربری در کارپوشه شخصی خود شده و نشانی دفتر مرکزی را اصلاح نمایید.

*8- چنانچه از اعمال تغییرات نشانی و شماره تلفن همراه یا شایر مشخصاتم در سامانه جامع روابط کار خودداری نمایم، چه مشکلی پیش خواهد آمد؟

مسوولیت اعمال تغییرات پس از احراز هویت بر عهده کاربر قرار دارد و چنانچه از اعمال تغییرات خودداری نماید هرگونه عواقب حقوقی برعهده خود وی خواهد بود. به عنوان مثال در صورت عدم اعمال تغییرات شماره تلفن همراه، ازدریافت پیامک های اطلاع رسانی محروم می شود که به ویژه در برخی موارد نظیر دادرسی الکترونیکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

*9- آیا برای انجام مراحل احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت هزینه ای از کارگر و یا کارفرما دریافت می گردد؟

تمامی کارگران وکارفرمایان لازم است فقط یکبار برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند وهزینه احراز هویت برای کارگران 5 هزار تومان وبرای کارفرمایان 6 هزار تومان می باشد.

*10- آیا برای هربار استفاده از سامانه جامع روابط کار باید احراز هویت کنم؟

خیر، با فقط یک بار احراز هویت می توانید از تمامی خدمات سامانه جامع روابط کار برای همیشه استفاده نمایید و نیازی به احراز هویت مجدد نیست.

*11-اگر در استفاده از خدمات مورد نیازم با مشکلی مواجه شوم، باید چکار کنم؟

در مورد هر خدمتی که به صورت الکترونیکی در سامانه جامع روابط کار ارائه می شود راهنماهای کاملی تهیه شده است. در کارپوشه شخصی خود به قسمت راهنمای مربوطه مراجعه نمایید.